top of page

Mediakit

Bij Discours Met De Boys zetten we ons in voor een open dialoog en kritisch denken. Wij, Amory Gillot en Arno Steenackers, zijn in februari 2021 gestart met een podcast waarin we food for thought bieden door gesprekken te voeren met een breed scala aan gasten: van politici, CEO’s, en academici, tot opiniemakers en professionals.

In deze mediakit bieden wij PR-bureaus, bedrijven en andere organisaties de kans om met ons samen te werken. Of het nu gaat om het aanbieden van een CEO, expert of ander interessant profiel voor onze podcast, wij bieden een platform voor waardevolle discussies die zowel diepgang als humor combineren.

Gasten-profielen

We nodigen gasten uit uit diverse domeinen, en we stellen graag je CEO’s, experts en opinieleiders voor aan ons publiek. In de afgelopen afleveringen spraken we met onder anderen:
 

Politici & Diplomaten

  • Alexander De Croo (Premier BE)

  • Baron Frans Van Daele (Ex-kabinetschef Koning Filip)

  • Matthias Diependaele (Vlaams Minister Financiën)

  • Raoul Hedebouw (Voorzitter PVDA)
     

Ondernemers & CEO’s

  • Gert Ysebaert (CEO Mediahuis)

  • Thomas Leysen(Umicore, Mediahuis, DSM)

  • Xavier Bouckaert (CEO Roularta)

  • Daan Schalck (CEO North Sea Port)
     

Academici

  • Jean Paul Van Bendegem (Wiskundig Filosoof)

  • Conny Aerts (Astronomie)

  • Stijn Baert (Arbeidseconoom)

  • Steven Van Gucht (Viroloog)
     

Opiniemakers & Professionals

  • Rik Torfs (Emeritus & Opiniemaker)

  • Joël De Ceulaer (Journalist De Morgen)

  • Sven Nys (Veldrijder)

  • Mark Elchardus (Emeritus sociologie)

Format & Afleveringen

Elke aflevering heeft een duur van minimaal 1 uur, wat ons onderscheidt van snelle, oppervlakkige content. We willen diepgang bieden in de gesprekken die we voeren. De focus ligt op het extraheren van relevante informatie, het stimuleren van een gezond debat en het creëren van ruimte voor humor. Aflevering worden zowel audio als video opgenomen.

Daarnaast kunnen we ook tegensprekelijke debatten organiseren tussen gasten die verschillende standpunten vertegenwoordigen. Dit zou ruimte geven voor nog intensievere gesprekken en diepgaandere discussies.

Frequentie
We publiceren wekelijks nieuwe afleveringen, met uitzondering van een paar maanden pauze per jaar. We streven naar een consistent ritme van hoge kwaliteit.

Extra

Er worden bijkomende clips en snippets gemaakt om interessante momenten van de aflevering uit te lichten en te delen op bv sociale media. 

Statistiek & Bereik

Onze podcast heeft al een aanzienlijke luisteraarsbasis opgebouwd:

  • Maandelijkse Podcast impressies: +150.000
    (Spotify & YouTube)

     

  • Plays 
    5.000 - 15.000/maand (verdeeld over Spotify, Apple Podcasts en YouTube)
     

  • + 180 total episodes
     

  • Best episode
    +30.000 plays

     

  • Consumptietijd episodes
    + 2.400.000 minuten

     

We zijn trots op deze groei, maar willen ons bereik en onze invloed verder uitbreiden met behulp van PR-bureaus en partners.

Demografie

De luisteraar van Discours is een ondernemende Vlaming, vaak tussen de 30 en 55 jaar, met een stevige voet in de middenklasse. Dit zijn vaak zelfstandigen, professionals of leidinggevenden in KMO’s, maar even goed de doorsnee geëngageerde burger. 

Dit publiek consumeert content bewust. Tijdens het woon-werkverkeer, een sportsessie of een rustig moment thuis, kiezen ze voor podcasts zoals Discours die proberen verder te kijken en de waan van de dag te overstijgen - het idee primeert boven de sensatie. Ze voelen zich aangesproken door onderwerpen met maatschappelijke relevantie, gecombineerd met een vleugje humor en ‘echtheid'.

Voor merken en samenwerkingen is deze groep interessant omdat ze loyaal en bewust zijn. Ze staan open voor geloofwaardige, transparante en relevante partnerschappen die inspelen op hun interesses en waarden. De Discours-luisteraar is niet zomaar een passieve consument; het is een geëngageerde, kritische denker die kwaliteit en inhoud weet te waarderen.

Scherm­afbeelding 2025-01-14 om 14.40_ed
Scherm­afbeelding 2025-01-14 om 14.40_ed
Scherm­afbeelding 2025-01-14 om 14.31_ed

We schreven ook een boek

Naast onze podcast zijn we bezig met ons boek De Dialoogparadox, dat in oktober 2024 verscheen bij uitgeverij Ertsberg. Dit boek is een pleidooi voor meer dialoog in de samenleving en biedt praktische handvaten om constructieve gesprekken te voeren, zelfs over de meest uitdagende onderwerpen. Meer weten? Bezoek onze boekpagina

DSCF1221-2.jpg

De Boys

Arno Steenackers (1995) behaalde een bachelor communicatie. Gefascineerd door storytelling en de veelzijdige overdracht van boodschappen met een nadruk op het menselijk element, levert hij een bijdrage als casting director in film, tv en reclame.

 

Amory Gillot (1995) neemt managementfuncties op in jonge bedrijven en toont een diepgaande fascinatie voor de menselijke conditie. Hij engageert zich actief in het maatschappelijke discours door het belang van verantwoordelijkheid opnieuw aan de orde te stellen, onder meer in de denktank Stichting Merito.

 

We streven naar het creëren van een open forum voor dialoog, waar luisteraars worden uitgenodigd om deel te nemen aan het gesprek en samen met ons te leren en te groeien.

​Onze missie is om een breed scala aan onderwerpen te onderzoeken, van sociale vraagstukken tot wetenschappelijke ontdekkingen, en om een ruimte te bieden voor verschillende perspectieven en stemmen.

Waarom En Hoe Meewerken?

Als PR-bureau of organisatie heb je de kans om je CEO's, experts of prominente figuren te presenteren aan ons publiek. Wij bieden een platform waar diepgaande gesprekken plaatsvinden die een breed bereik hebben in de maatschappij. Of het nu gaat om de politieke wereld, het bedrijfsleven of de academische wereld, Discours Met De Boys biedt een divers publiek voor jouw boodschap.

Ben jij een PR-bureau of een organisatie die een interessante gast heeft voor onze podcast? Neem dan contact met ons op! We staan open voor samenwerking en zullen samen met jou bekijken hoe we jouw gast kunnen inbedden in onze show.

Scherm­afbeelding 2025-01-16 om 14.33.37
DSC03227
DSC03208
DSC03337
DSC03252
DSC03291
De Boys - Face Off (Kleur)
DSC03247
DSC03229
DSCF1240
bottom of page